Vásárlási feltételek
Általános Szerződési Feltételek
Kérjük, amennyiben vásárlója és aktív felhasználója kíván lenni a Kadam shop webáruháznak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
A jelen Általános Szerződési Feltételek az Inex-Design Kft (továbbiakban: Üzemeltető) és az Üzemeltető által a www.kadamshop.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokra igényt tartó Vevő (továbbiakban: Vevő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. A webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére!
Üzemeltetői adatok
Cégnév: A KADAMSHOP webáruházát az Inex-Design Kft. Üzemelteti
Székhely címe: 1133 Budapest, Kárpát u. 24.
Adószáma: 22651518-2- 41
Cégjegyzékszáma: 01-09- 937479
Kibocsájtó cégbíróság: Fővárosi Bíróság, mint Cégbíróság
Szerződés nyelve: Magyar
Elektronikus elérhetőség: info@kadamshop.hu
Telefonos elérhetőség: +36 30 343 6160
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A kadamshop.hu-n megjelenített termékek kizárólag on-line, házhoz szállítással (vagy átvételi pontba, illetve személyes átvétellel) rendelhetőek meg.
A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:
FALBURKOLAT
PANEL / POSZTER
TAPÉTA
LAMELLA
EGYEDI MÉRETŰ TAPÉTA
DÍSZLÉC
Vásárlási feltételek:
A webáruházban feltüntetett árak 27%-os áfával növelt, bruttó fogyasztói árak, melyek kizárólag a webáruházban leadott rendelésekre érvényesek és nem tartalmazzák a házhoz szállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
A www.kadamshop.hu weboldalon található árak változtatásának a jogát az Inex-Design Kft. fenntartja, a módosítás a weblapon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
Előfordulhat, hogy a weboldalon szereplő egyes termékek gyártása megszűnt. Erre tekintettel az Üzemeltető fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a Vevővel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg a Vevő részére 10 munkanapon belül.
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9:00-19:00 óra között történik. Az Üzemeltető igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy termékei jellemzőit minél pontosabban megjelenítse, beleértve az anyagösszetételt és a színeket is.
A Vevő által látott színeket ugyanakkor az általa használt számítástechnikai rendszere határozza meg, így az Üzemeltető nem garantálja, hogy a számítógép a valós színeket jeleníti meg.
Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy időről időre előzetes bejelentés nélkül módosítsa vásárlási illetve szállítási feltételeit. Az adott megrendelésre azok a feltételek vonatkoznak, amelyek a megrendelés elküldése idején a www.kadamshop.hu oldalon szerepeltek.
A megrendelések feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 9-19 óráig. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül, amennyiben raktáron van a termék. A termék adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Az Üzemeltető nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Fenntartja a jogot továbbá a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. A részben történő teljesítésre kizárólag a Vevővel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.
Rendelés menete:
- Vásároljon regisztrációval vagy regisztráció nélkül
- Keresse meg a terméket/termékeket akár a keresősáv segítségével, akár válogatással
- Tegye a kosárba egy gombnyomással (a kosár tartalmán utólag is lehet módosítani)
- Amennyiben szeretne további terméket a kosárba helyezni, válasszon a Termékeken belül az egyes kategóriákból és kattintson a "Kosárba" gombra és ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát a "Megnézem a kosár tartalmát" gombbal! A "-" és "+" gombokkal tud a mennyiségen változtatni, illetve a törlés ikonra kattintva az adott terméket törölni a kosarából.
- Miután végzett az összes kiválasztott termék kosárba tételével, kattintson a kosár tartalmára jobb felül, vagy ha már belépett a "Tovább a fizetéshez" gombra.
- Az adatok megadását követően válasszon átvételi és fizetési módot majd kattintson a "Megrendelem" gombra az összegzés megtekintéséhez.
- Még egyszer ellenőrizze le adatait és rendelését. Amennyiben mindent rendben talált, kattintson a "Rendelés befejezésre" gombra, módosításhoz azonban a "vissza" gombot válassza.
A vásárlás befejeztével 48 órán belül egy visszaigazoló e-mail érkezik a Vevő fiókjába (amennyiben a rendelés megérkezett) mely a megrendelés leadásának sikerességét igazolja. Ezután egy újabb e-mailben kerül tájékoztatás arról, hogy a rendelés rögzítve lett.
A Vevő ebben megtalálhatja a további információkat a szállítással és számlázással kapcsolatban. Minden egyes rögzített megrendelést a webáruház külön megrendelésként kezel, így az egymás után azonos néven és azonos címre leadott megrendelések külön kerülnek kiszállításra is. Ebből adódóan a szállítási díj is minden megrendelésnél külön kerül felszámításra. Amennyiben a Vevő leadta a megrendelést, de a csomag tartalmát módosítani szeretné, úgy haladéktalanul kapcsolatba kell lépnie az Üzemeltetővel, így – megrendelés státuszától függően, azaz a csomag futárszolgálatnak történő átadását megelőzően – még módosítható a megrendelés.
A raktárkészlet gyors változásai miatt ritka esetben előfordulhat, hogy egyes terméknél, annak ellenére, hogy „raktáron” felirat szerepel, nincsenek raktáron. Az ilyen tévedésekért az Inex-Design Kft. felelősséget nem vállal. Amennyiben ilyen eset fordul elő, azonnal az Üzemeltető azonnal felveszi a Vevővel a kapcsolatot és tájékoztatja arról, hogy megközelítőleg mikorra várható a termék.
Amennyiben a Vevő tévedésből, vagy téves tartalommal küldte el megrendelését, úgy vegye fel a kapcsolatot az Üzemeltetővel telefonon vagy elektronikus postai úton (e-mailben) a hiba orvosolhatósága végett.
A megrendelt termék/ házhoz szállítás díjának, fizetésének módja
A megrendelt terméket amennyiben készpénzes fizetést választott a Vevő, a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. Fontos, hogy a Vevő kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálja a terméket és az esetlegesen észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt az Üzemeltetőnek nem áll módjában elfogadni!
Szállítási feltételek
Az átvétel házhozszállítással történik.
Szerződött futárszolgálati partner elérhetőségei
Magyar Posta Zrt.
Házhoz szállítás, információk
A webáruház megrendeléseit a Magyar Posta Zrt teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon 8-17 óra közötti időszakban történik. Amennyiben ebben az időszakban a Vevő nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (lehetőség szerint) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költsége a Vevőre terhelendő!
Házhozszállítás
A megrendelt termék kiszállítását a termék oldalán vállalt határidőre vállalja az Üzemeltető. A futárszolgálat az ország egész területére szállít.
Előfordulhat, hogy egyes termékeknél bizonyos színekből hiány lép fel. Ez esetben az Üzemeltető mindenképpen tájékoztatja a Vevőt a várható szállítási időről.
Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan/Fizetési kötelezettség
A Vevőnek a megrendelés leadásával fizetési kötelezettsége keletkezik. Kizárólag abban az esetben célszerű a kívánt terméket megrendelni, amennyiben vagy a rendeléskor bankkártyás fizetéssel vagy a csomag átvételekor a Vevő ki tudja fizetni annak díját a futárnak készpénzben! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díj a Vevőt terheli, újra küldését kizárólag a csomag ellenértéknek előre történő átutalása esetén áll módban ismételten elindítani!
Kellékszavatosság
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendeletének értelmében a Vevő kellékszavatossági igényt érvényesíthet az Üzemeltetővel szemben, amennyiben a megrendelt terméket hibásnak ítéli meg. Ebben az esetben kérelmezheti a hibás termék javítását vagy cseréjét, kizárólag abban az esetben, ha a hiba oka a vásárlás pillanatában is fennáll, de még nem felismerhető.
Termékszavatosság
Az új Polgári Törvénykönyv értelmében az Üzemeltető által a Vevőnek eladott ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő követelheti, hogy a termék hibáját az Üzemeltető javítsa ki vagy cserélje ki.
Hibásnak minősül a termék, amennyiben a gyártó forgalomba hozatalának időpontjában a hatályos minőségi követelményeknek nem felelt meg, vagy nem rendelkezik a gyártó dokumentációjában szereplő jellemzőkkel.
Amennyiben a rendelt termék sérülten érkezik meg a Vevőhöz vagy más terméket kap kézhez, esetleg hibás a termék, a Vevőnek minél hamarabb jeleznie kell az Üzemeltető felé e-mailben az info@inexdecor.hu e-mail címen egy fotóval együtt.
A felrakási útmutatóban leírtaknak megfelelően valamint a tapéta tekercsen látható piktogramok ismeretében kell a vásárolt tapétákat felhelyezni. Amennyiben ettől eltérően kerül a vásárolt tapéta a falra, úgy az elállás jogával a Vevő nem élhet!
A termék hibájának bizonyítása a Vevő kötelezettsége.
Az Üzemeltető mentesülése e kötelezettsége alól a következő esetekben lehetséges:
- a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
- a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
- a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
A törvény szerint a Vevő bejelentési kötelezettséggel tartozik az Üzemeltető felé a hiba észrevételével egyidejűleg, de legkésőbb a felfedezéstől számított 1 hónapon belül. A közlés késedelméből keletkező károkért a Vevő a felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 1 évig terheli.
Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet értelmében a kötelező jótállás 1 év jótállási határidővel érvényesíthető.
Amennyiben a jótállásra kötelezett ezen időn belül kötelezettségének nem tesz eleget, az igény bíróság előtt a határidő elteltét követő 3 hónapban még érvényesíthető.
Az Üzemeltető kizárólag abban az esetben mentesül jótállási kötelezettsége alól, amennyiben bizonyítani tudja, hogy a hiba a vásárlást követően, a termék Vevő általi nem rendeltetésszerű használatának eredményeként keletkezett.
Azonos hiba esetén a Vevő kellékszavatossági és jótállási igényét, valamint termékszavatossági és jótállási igényét egyidejűleg, illetve párhuzamosan nem érvényesítheti.
FONTOS: A termék felrakásakor az első három csík illesztése után ellenőrizni kell a minőséget nincs e valamilyen hiba a tapétán. Amennyiben rendellenességet tapasztal, haladéktalanul jelezni kell az Üzemeltető felé e-mailben az info@kadamshop.hu címen. A kivitelező (tapétázó) csak abban az esetben tud 100%-os biztonsággal meggyőződni a minőségről, ha a három illesztést követően 24 órát, 20-23 fokos hőmérsékleten hagyta a tapétát kiszáradni. Abban az esetben, ha ennél a mennyiségnél több tapéta kerül feldolgozásra és a tapétahibát ezután jelzik felénk, a gyártó csak a hibás tapétát cseréli ki, a munkadíjat és a járulékos költségeket nem téríti meg! A kivitelezést végző vállalkozó figyelmét szeretnénk felhívni arra, ha bizonytalan a kivitelezést illetőn, cégünk még a felrakás előtt tanácsadással segíti a kivitelezést, elérhetőségeink bármelyikén díjtalanul!
Panaszkezelés módja
Amennyiben a Vevő a termékkel kapcsolatban panasszal kívánna élni az alábbi elérhetőségek valamelyikén teheti meg:
Név: Inex-Design Kft.
Telefonszám: +36 30 343 6160
E-mail cím: info@kadamshop.hu
A Vevőnek lehetősége van panaszát írásban kiterjeszteni az Üzemeltető felé.
- telefonos vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt panasz esetén, azt egyedi azonosítószámmal ellátni és a beérkezést követően 30 napon belül megválaszolni köteles.
A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a 1997. évi CLV. törvény 17 §-ban foglaltakat (például a Vevő nevét, lakcímét, a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját, a részletes leírást.).
Az Üzemeltető köteles a rögzített panaszt egyedi azonosítójellel ellátni.
Amennyiben a panasz elutasításra kerül az Üzemeltető által, úgy annak okáról a Vevőt tájékoztatni köteles.
A fennálló fogyasztói jogvita Üzemeltető és Vevő közötti sikertelen rendezése esetén a Vevő az alábbi lehetőségekkel élhet jogérvényesítése tekintetében:
Fogyasztóvédelmi Hatóságnál tett panasz
Eljárás kezdeményezése Békéltetőtestületnél (a Vevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti testületnél)
Bírósági eljárás indítása
Békéltető Testülethez fordulás
Fogyasztói jogvita esetén a Vevő fordulhat a a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testületekhez, melyben az Üzemeltető köteles együttműködni.
Budapesti Békéltető Testület
Székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Székhely: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.
Telefonszáma: 06-1-269-0703
Fax száma: 06-1-269-0703
Elnök: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-97
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710
Fax száma: (52) 500-720
E-mail cím: info@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
E-mail cím: tunde@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
Telefonszáma: 88/429-008, vagy 88/814-111 (VKIK)
Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma)
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
web: www.bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezési platform
2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, melyre az Európai Unión belül letelepedett szolgáltatók és az Eu-s lakóhellyel rendelkező fogyasztók között az online szolgáltatási szerződésekből származó kötelezettségekkel kapcsolatos jogviták (online megkötött szerződésekkel összefüggő pénzügyi fogyasztói viták) rendezésére van lehetősége a fogyasztónak.
A platform elektronikus linkje: http://ec.europa.eu/odr
Felhasználói útmutató: https://webgate.ec.europa.eu/odr/userguide/
Elállás joga:
1. Véletlen vagy hibás rendelés
Amennyiben az Inexdecor oldalán leadott rendelés véletlenül vagy hibásan történt, a Vevő 24 órán belül kérheti annak törlését vagy korrigálhatja azt, de ezt e-mailben kell jeleznie az info@inexdecor.hu e-mail címen.
2. 14 napos elállás
Online vásárlás esetén a távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet alapján a Vevő a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől és visszaküldheti a megrendelt terméket.
Ezt e-mailben szükséges közölnie a Vevőnek az Üzemeltetővel az info@inexdecor.hu címen az adataival (bankszámlaszámmal), a termék megnevezésével és a kézhezvétel időpontjával valamint a visszaküldés okával együtt.
Ez kifejezetten az eredeti csomgaolású, sértetlen, nem használt termékekre vonatkozik. A termék sérüléséből adódó költségek a Vevőt terhelik. A terméket megfelelően csomagolva, amennyiben az lehetséges az eredeti számlával, vagy annak másolatával együtt köteles visszaküldeni az Üzemeltető részére.
A vevő a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének a napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Az elállási vagy felmondási jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költsége a Vevőt terheli.
Ebben az esetben az Üzemeltető köteles a Vevő által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb elállási szándékának tudomásul vételétől számított 14 napon belül visszatéríteni banki utalás formájában, ideértve a kiszállítás költségét is. Az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik.
Az elállási nyilatkozat a következő linkre kattintva tölthető le: Elállási Nyilatkozat
A Vevőt terheli annak a bizonyítása, hogy az elállási vagy felmondási jogát a jogszabály előírásainak megfelelően gyakorolta.
A Vevő felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, illetve – ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését a fogyasztó kifejezett kérésére az elállásra nyitva álló határidő lejárata előtt megkezdte és a fogyasztó azt követően gyakorolja felmondási jogát – köteles megtéríteni az Üzemeltető ésszerű költségeit.
Az Üzemeltető köteles a Vevő e nyilatkozatának megérkezését haladéktalanul visszaigazolni.
A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a Vevő a szerződés megkötésének napjától számított 14+16, tehát 30 napon belül elállhat a szerződéstől. Ha azonban a vállalkozás az elállási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, úgy az elállási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14+16, tehát 30 nap.
A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén, ha a fogyasztó a vállalkozást arra kéri, hogy a szerződés teljesítését az elállásra nyitva álló 14+16, tehát 30 napos határidő lejárata előtt kezdje meg – mely kérést a fogyasztó köteles kifejezetten közölni és ezen nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a szerződés megkötésének napjától 14+16, tehát 30 napon belül a fogyasztót felmondási jog illeti meg.
A Vevő nem gyakorolhatja elállási és felmondási jogát, az alábbi esetekben:
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására a nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozástól függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
Bővebb információk az elállás és felmondás jogáról a következő linken érhetők el:
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR